|
Amerika'nın California ve Los Angeles
Üniversitelerinden ve İsrail'in Rambam Tıp Merkezi'nden uzmanlar, altı
yıllık bir çalışmanın ardından nar suyunun prostat üzerindeki etkisini
ortaya çıkardı. Uzmanlar, 6 yıl
boyunca iki etaplı olmak üzere radyasyon veya prostat ameliyatından sonra
prostata yol ajan antijen değerlerinde yükselme olan 48 denek üzerinde
araştırma yaptı. Deneklerden bazılarına her gün yaklaşık 250 gram nar suyu
içmeleri söylendi.
Altı yılın sonunda ise nar suyu içenlerle
içmeyenlerin değerleri karşılaştırıldı. Nar suyu içenlerde prostat PSP
(Prostata Spesifik Protein) oranındaki düşüşün, içmeyenlere oranla daha
fazla olduğu görüldü.
Uzmanlar, elde ettikleri bu bulguları
geçtiğimiz günlerde Chicago'da bulunan Amerikan Üroloji Birliği'nde
kamuoyuyla paylaştı. Amerikan Üroloji Birliği sözcüsü Dr. Christopher
Amling, "Bu araştırma, nar suyunun başarısız bir tedaviden sonra prostat
kanserinin ilerlemesini etkili bir şekilde yavaşlatabildiğini gösteriyor"
dedi. Amling, "Bu araştırma ve devam eden araştırmalar, bir gün nar
suyunun aynı zamanda prostat kanserinden koruyucu bir madde olduğunu da
ortaya koyabilir" diye ekledi |